Dobry brand dba o swojego klienta jak może

Każdy producent, który wytwarza jakieś dobra, robi to po to by odpowiedzieć na popyt istniejący na rynku konsumenckim. Robi to oczywiście z korzyścią dla siebie ale żeby zwiększyć swoje szanse powodzenia i pomnożyć te korzyści, musi brać pod uwagę potrzeby i oczekiwania klientów. To niepisana zasada, która obowiązuje w każdych okolicznościach. Dlatego gdy na przykład producent doniczek postanawia założyć dochodowy interes, musi nie tylko znaleźć dobrą metodę na wytwarzanie doniczek, ale też pamiętać o wszystkich kwestiach istotnych dla właścicieli roślin. I pamiętać, że żaden konsument nie lubi wydawać zbyt dużo, jeśli nie musi.

Czy dobry brand to tylko tani brand?

Jak mówi doświadczenie (i jak podsumowują specjaliści do spraw rynku konsumenckiego) popyt na dane towary jest dość mocno zależny od ceny tych produktów. Można zauważyć tendencję, że popyt maleje wraz ze wzrostem kosztów, jakie trzeba ponieść, by zdobyć konkretną rzecz. Najlepiej sprzedają się artykuły o przystępnych cenach – bo każdy konsument, chociaż chce poprzez zakupy zaspokoić swoje potrzeby, stara się też ograniczyć wydatki do niezbędnego minimum. Choćby dlatego, że jedna osoba ma sporo różnych potrzeb do zaspokojenia, a wszystkie musi opłacić z ograniczonej sumy, znajdującej się w portfelu czy na bankowym koncie. Ograniczone zasoby finansowe to jeden z powodów, dla których tworzywa sztuczne zrobiły tak wielką karierę nie tylko w przemyśle, ale i wśród samych konsumentów, sięgających do swoich kieszeni.

Pierwsze dekady XX wieku – to czas, gdy producenci skorzystali ze zdobyczy ówczesnej nauki i przekonali się, że tworzywa sztuczne można konstruować szybko i łatwo: fabryki produkowały je na masową skalę. Z kolei niskie koszty otrzymania towaru przekładały się na jego niewygórowaną cenę, interesującą klienta. Układ był korzystny dla obu stron, dlatego istnieje niezmiennie od wielu lat. Umacnia go jeszcze fakt, że plastik daje się dowolnie (i łatwo) formować, więc klienci dostają artykuły o różnych kształtach, wśród których mogą dowolnie wybierać, a cena zmienia się tylko nieznacznie.

W Polsce przykładem firmy, która od lat stara się zaspokajać potrzeby klientów-ogrodników jest Formplast. Ta marka jest obecna na polskim rynku od 35 lat – w tym czasie dorobiła się rozbudowanej oferty i grona wiernych konsumentów. Proponuje między innymi doniczki plastikowe, czyli te które nie wymagają podejmowania wielkich inwestycji, ale zobowiązują się służyć długo i wytrwale. Wieloletnie doświadczenie producenta to też argument, który przemawia na jego korzyść.

Opublikowano w Inne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *